رقابت اپراتورهای ثابت، کیفیت خدمات را بالا می برد

به گزارش وبلاگ اپلیکیشن، مدیر کل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات گفت: رقابت اپراتورهای ثابت، کیفیت خدمات را بالا می برد به طوری که 70 درصد درخواست های مردم در دریافت خدمات اینترنتی در طی بازه 48 ساعته پاسخ داده شده است .

رقابت اپراتورهای ثابت، کیفیت خدمات را بالا می برد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ اپلیکیشن به نقل از وزارت ارتباطات و فناووری اطلاعات، سید محمد امامی مدیر کل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه از روز افتتاح سایت xdslplus.ir تا به امروز 70 درصد درخواست ها در طی بازه 48 ساعته تحویل و فعال شده است، گفت: 30 درصد مانده درخواست ها به دلیل آنالیز و فرآیند امکان سنجی در دست انجام است و به موقع تحویل می گردد.

وی با اشاره به اهداف راه اندازی سامانه xdslplus.ir، اضافه کرد: مشترکان می توانند با مراجعه به این سامانه از سردرگمی در بین اپراتورهای خدمات دهنده سرویس های ثابت رها شوند، زیرا وقتی به سامانه مراجعه می نمایند تمام شرکت های FCP یا SERVCO که در مرکز مخابراتی، خدمات اینترنت ثابت را ارائه می دهند مشاهده می نمایند و با مقایسه از بین آنها بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب می نمایند.

امامی توضیح داد: عظیمترین هدفی که با راه اندازی این سامانه دنبال می گردد، شفافیت در خصوص امکانات شرکت های مختلف در مراکز مخابراتی است که به مشترکان یاری می نماید که انتخاب بهتر و راحت تری داشته باشند.

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با بیان اینکه شفافیت ایجاد شده با این سامانه باعث می گردد که دیگر امکانات خاص و شرایط ویژه برای بعضی مشترکان وجود نداشته باشد و همه به صورت یکسان و برابر از امکاناتی که در مراکز وجود دارد به انتخاب خود استفاده نمایند، گفت: مشترکان تمام مراحل ثبت نام تا تحویل اینترنت ثابت را می توانند به وسیله سامانه پیگیری نمایند و در این بازه زمانی 48 ساعته ثبت نام تا تحویل سرویس سازمان تنظیم، نظارت کاملی بر مراحل انجام کار دارد.

وی با بیان اینکه تجمیع اطلاعات اپراتورها در این سامانه امکان نظارت بیشتر سازمان تنظیم را بر عملکرد آنها فراهم می نماید، اعلام کرد: این نظارت در جهت کسب رضایت مشترکین بوده که بتوانند راحت تر از امکانات اینترنت ثابت بهره مند شوند.

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به اینکه سامانه Xdslplus.ir به طور اتوماتیک به سامانه اپراتورها متصل است، گفت: ظرفیت امکانات اپراتورها در مراکز، بدون دخالت آنها در سامانه ثبت می گردد و اگر ظرفیت جدیدی در حوزه اینترنت ثابت در مرکز مخابراتی به وجود بیاید به مشترکان اعلام می گردد.

امامی با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه باعث شفافیت و نظارت در حوزه اینترنت ثابت برای سازمان تنظیم مقررات شده است، اضافه کرد: با وجود این سامانه هرگونه پروژه جدیدی که در شبکه ثابت معرفی گردد، در این سامانه در دسترس است و مشترکان می توانند از آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه تعداد اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت ثابت در کشور بسیار بیشتر از چند شرکت عظیم شناخته شده است، اعلام کرد: این سامانه موجب می گردد مشترکان تمام بازیگران صحنه اینترنت ثابت کشور را بشناسند و شرکت های کوچکتر برای مردم شناخته شوند و حق انتخاب بهترین ارائه دهنده برای مشترکان به وجود بیاید و در نهایت این رقابت کیفیت سرویس را بالا می برد.

امامی در سرانجام گفت: مشترکان در صورت هر گونه مشکل در سامانه و اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت می توانند به وسیله سامانه 195.ir یا شماره تلفن 195 شکایات و مسائل خود را ثبت نمایند تا مورد آنالیز و رسیدگی قرار بگیرید.

بر اساس این گزارش، در گام اول پس از ورود به سامانه Xdslplus.ir با اعلام شماره تماس، اطلاعات شرکت هایی که به آن شماره خدمات اینترنت ثابت ارائه می دهند اعلام می گردد و مشترک می تواند با مراجعه به سامانه نت سنج پلاس که در پایین صفحه قرار گرفته است، کیفیت شرکت های خدمات دهنده اینترنت را مشاهده و بر اساس کیفیت شبکه و نیازمندی های خود در حوزه اینترنت ارائه دهنده مناسب را پس از مقایسه انتخاب کند .

در گام دوم؛ مشترک پس از انتخاب یکی از خدمات دهنده گان اینترنت ثابت با استفاده از لینک مربوط وارد سامانه ارائه دهنده خدمات شده و پس از انتخاب سرعت و حجم ترافیک مورد نظر، مراحل ثبت نام را انجام می دهد و پس از آن می تواند با انتخاب گزینه پیگیری شرایط در سامانه https://xdslplus.ir یا سرشماره #8010 مراحل ثبت نام خود را پیگیری کند و از زمان تحویل اینترنت ثابت یا مسائل احتمالی آگاه شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "رقابت اپراتورهای ثابت، کیفیت خدمات را بالا می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت اپراتورهای ثابت، کیفیت خدمات را بالا می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید